Forum Comics
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -39%
Pack Home Cinéma Magnat Monitor : Ampli DENON ...
Voir le deal
1190 €

Les Comics hors du monde des Comics

+23
LoganQueen
Bruce Banner
arruziel
phebuscocker
Albérich
Gory
Captain-Spidey
TheRiddler
COMIX
Yuffie
Watchful
ALIAS
Sildring
KICK-ASS
Oogie Boogie
guido carosella
Pipo
viviane
The one from Above
jon-el
Mister B
WWoman
Lanval
27 participants
Aller en bas
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Wed 7 Nov 2018 - 12:15
Le couple Immonen fait du comics numérique
https://www.instagram.com/grass.of.parnassus/
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Mon 16 Dec 2019 - 21:18
X. Fournier anime une emission de radio
https://www.betaseries.com/blog/2019/12 ... ersonnage/
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Sat 29 Feb 2020 - 16:15
Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 4ea78439abd36e3ececf168286e65a2c6ee07288

EXCESS, by Ian Gregory, is a primer on Rob Liefeld’s career with the various X-Men books, and what made him such a controversial creator.
Ian has crafted a wonderful introduction to everything early Rob Liefeld, and their writing is extremely accessible for those who have even just a fleeting knowledge of what the X-Men are. EXCESS gives you a brief history of where the X-Men were at the time, before taking you on a journey through Liefeld's work with the characters and various series. It looks at why X-Men needed refreshing, what Liefeld's process was in doing that, and how he pulled in elements of surrounding pop-culture to create one of the best selling comics of all time. It also goes further into why his work was so impactful, as well as a modern reflection on both its strengths and failings.


GIANTS IN THE SHADOWS, by Patrick Aura, which charts the history of Canada as a country against the comics it created.
Patrick takes a deep dive into how Canada's comic books grew alongside the country itself, going from initially copying the kind of comics that England was putting out, to defining it's own style separate from both America and Britain. It extends through to modern day, beyond Punch, and going past Superman to current indie comics. No understanding of Canada's history is required, as Patrick takes you through it all, with a lot of additional insight and commentary that makes it a fascinating read.


STYLE AND SUBSTANCE, by Rasmus Lykke, is an analysis of Kieron Gillen and Jamie McKelvie’s Young Avengers series, and a dissection of the formal elements that they employed.
For those interested in how comics work, this is a great exploration of one of the 2010s most acclaimed comics. It works both for those who have read the series, but is equally accessible to those with a passing knowledge of the series, characters or creators. This book examines the way Gillen and McKelvie approached storytelling choices and artistic decisions, and what that says about both the medium and the central themes of the work. For anyone interested in the inner workings of the comics medium, this book is a must-have.


THE LAWMAN, by Tom Shapira, which breaks down the first ever published Judge Dredd strip, and discusses the political and narrative backdrop of the character.
Tom has written plenty on 2000AD already, but this brings his eye to the very first Judge Dredd strip ever published, a five-page short black and white story in the second Prog. Tom dissects themes and decisions made in each of the five pages, and balances that against a discussion of the political and societal constructs of Britain at the time in the 70s, to get a wide understanding of why that strip has stood the test of time, and allowed Dredd to become such a mainstay of British comics. Both a great look at formal choices and the wider history around the character, The Lawman is a must-read book for fans of comics.


Each book is around 70 pages in length, and beautifully designed to be as accessible and readable as possible. The design is themed for each wave as a complete series, meaning they’ll stand out as individual books, but still work perfectly lined up on a shelf with one another.


This Kickstarter is very simple. If you'd like a copy of the books, just choose how many you'd like when supporting! We will send out a backer survey as soon as the Kickstart ends to allow you to specify which book(s) you would like! That will also confirm delivery address and book orders.

At the moment, this is the only place you'll be able to purchase One Shots.

£7: a print copy of any One Shot
£14: a print copy of any two One Shots
£20: a print copy of any three One Shots
£25: a print copy of of all the One Shots
We can mail worldwide, and shipping costs are added after the pledge (so pledge amount + shipping, to calculate final costs). If you would like to discuss wholesale options for larger orders, please email: panelxpanel@hassanoe.co.uk for more information.

https://www.kickstarter.com/projects/ha ... monographs
avatar
Wisdom
Majestrix Suprême Omniverselle
Messages : 1482
Date d'inscription : 2015-02-04

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Tue 7 Apr 2020 - 12:52
Dans le film Lights Out / Dans le Noir ! Razz

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 0t9n
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Sat 16 May 2020 - 11:50
Si vous avez Toonami (replay) un doc sur Bill Finger et Batman
https://dccomics.warnerbros.fr/articles ... it-toonami
avatar

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Sun 31 May 2020 - 16:14
Bonjour à tous !

Je me permets de mentionner l'existence d'Un soupçon d'héroïsme un roman paru en février aux éditions Flammarion. J'ai vérifié auparavant que personne n'en avait parlé sur le forum pour ne pas faire doublon !
C'est un gros machin de 608 pages qui parlent de super-héros français dans un polar un peu déjanté qui se situe dans un monde réaliste.
L'ayant écrit, je n'ai pas envie de vous en révéler plus ! :mrgreen:
J'ajoute ici un lien vers une courte vidéo qui rentre dans le détail.



Bonne journée !
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Mon 1 Jun 2020 - 22:47
Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 9782081489233



Clément Reychman
Un soupçon d'héroïsme
Le capitaine de police Seydou Bakayoko est chargé de retrouver Oxmo, 13 ans, mystérieusement disparu dans des toilettes publiques. Son nouveau binôme, Don Macassar, un être dangereusement bipolaire, ne lui facilite pas la vie. L’enquête, dans une France électrisée par la coupe d’Europe 2016, amènera l’improbable duo à découvrir qu’au cœur de cette affaire les Squaremen, ces anciens super-héros que l’on croyait hors service, jouent les invités surprises. Serait-ce donc une affaire d’État ?

En racontant tambour battant une histoire riche en suspense et rebondissements, Clément Reychman nous plonge dans un univers contemporain revisité par le mythe des super-héros.
Hors collection - Littérature française
Paru le 26/02/2020
Genre : Littérature française
608 pages - 154 x 240 mm Broché EAN : 9782081489233 ISBN : 9782081489233

https://editions.flammarion.com/Catalog ... -dheroisme

avatar
Wisdom
Majestrix Suprême Omniverselle
Messages : 1482
Date d'inscription : 2015-02-04

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Tue 2 Jun 2020 - 7:05
Tu l'as lu, Fred ? Est ce qu'il faut s'inquiéter du fait que le pitch évoque un championnat de foot ? :mrgreen:

Sinon, ça a l'air sympa. J'suis pas trop polar, mais les super-slips peuvent me faire oublier ça... Pis bon, cocorico, quoi. ^^
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Tue 2 Jun 2020 - 9:47
pas lu.. j ai juste cherché le livre pour mettre la couv

je lis quasi plus de romans .. les livres que je lis sont des essais sur les comics, le rock, la pop culture voire l economie et la politique..
je pense que le dernier roman que j ai lu est celui de mon Pote Laurent Queyssi
viewtopic.php?f=31&t=2504
Eon
Eon
Membre de Stormwatch
Messages : 1040
Date d'inscription : 2019-05-05

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Tue 2 Jun 2020 - 12:05
Sa présentation dans la seconde vidéo, plus sérieuse, lui donne un côté singulier, et donne envie d'en savoir plus...
ALIAS
ALIAS
Admin-Woman
Messages : 25264
Date d'inscription : 2005-09-30
https://www.youtube.com/channel/UCEte4kkvLG1cJS2uHVmBp3A

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Tue 2 Jun 2020 - 16:15
Ça donne envie.
Et puis on a une scène psy générique Smile
ALIAS
ALIAS
Admin-Woman
Messages : 25264
Date d'inscription : 2005-09-30
https://www.youtube.com/channel/UCEte4kkvLG1cJS2uHVmBp3A

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Tue 2 Jun 2020 - 16:17
Au fait il devient quoi Lolo par ce que je l’aimais bien dans l’émission avec l’ex de Wisdom ?
avatar
Wisdom
Majestrix Suprême Omniverselle
Messages : 1482
Date d'inscription : 2015-02-04

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Tue 2 Jun 2020 - 18:41
ALIAS a écrit:Au fait il devient quoi Lolo par ce que je l’aimais bien dans l’émission avec l’ex de Wisdom ?

Qu'est ce que tu racontes encore comme connerie ?!? :grrrr2012:

En tout cas, je vais peut-être le prendre...
avatar

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Thu 4 Jun 2020 - 16:51
Wisdom2 a écrit:Tu l'as lu, Fred ? Est ce qu'il faut s'inquiéter du fait que le pitch évoque un championnat de foot ? :mrgreen:

Le foot est là principalement pour le contexte, pour bien ancrer l'histoire dans une réalité normale, en principe ça ne parle pas trop 4-4-2 défensif. 😉
avatar
Wisdom
Majestrix Suprême Omniverselle
Messages : 1482
Date d'inscription : 2015-02-04

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Fri 12 Jun 2020 - 17:38
J'ai noté le titre dans mon calepin magique, parce que j'étais dans une librairie l'autre jour, et je me souvenais juste de "Soupçon"... J'suis pas allé bien loin avec ça ! :mrgreen:
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Sun 6 Sep 2020 - 13:24
France Culture parle de Alan Moore
https://www.franceculture.fr/emissions/ ... -jerusalem
fred le mallrat
fred le mallrat
Admin-Man
Messages : 28417
Date d'inscription : 2005-10-17
Age : 50
Localisation : Bruges

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Sat 25 Dec 2021 - 11:19
L enfance des super héros sur France culture
https://www.franceculture.fr/emissions/ ... s-ficelles
Contenu sponsorisé

Les Comics hors du monde des Comics - Page 11 Empty Re: Les Comics hors du monde des Comics

Revenir en haut
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum