Marvel Now! : All-New X-Factor
+4
Biggy
Ace
Mister B
fred le mallrat
8 participants
Page 1 sur 2 • 1, 2
- fred le mallratAdmin-Man
Marvel Now! : All-New X-Factor
Ven 27 Sep 2013 - 18:50
- Mister BAdmin-Man
Re: Marvel Now! : X-Factor (??? teaser???)
Ven 27 Sep 2013 - 20:19
Touchons du bois !
- AceMembre de Nextwave
Sam 28 Sep 2013 - 15:35
D'après l'itw hebdo d'Axel Alonso à CBR, il faut s'attendre à une surprise, donc le retour d' "X-Factor"par PaD, je ne sais pas (sans compter que Monet St Croix serait convoitée par Brian Wood pour ses "X-Men"...). Moi, j'aimerai voir David rebondir ailleurs que chez les mutants (qui ont déjà beaucoup de séries).
Ce qui est certain en tout cas, c'est qu'Alonso annonce que David a pitché les 50 premiers n° de ce nouveau projet.
Camuncoli n'est pas un dessinateur renversant et régulier, ni une grosse vedette : ça fait deux handicaps pour porter une série d'un scénariste qui, s'il a des fans fidèles, mériterait mieux.
On verra.
Ce qui est certain en tout cas, c'est qu'Alonso annonce que David a pitché les 50 premiers n° de ce nouveau projet.
Camuncoli n'est pas un dessinateur renversant et régulier, ni une grosse vedette : ça fait deux handicaps pour porter une série d'un scénariste qui, s'il a des fans fidèles, mériterait mieux.
On verra.
- Mister BAdmin-Man
Sam 28 Sep 2013 - 17:23
C'est DiGiandomenico.Ace a écrit:D'après l'itw hebdo d'Axel Alonso à CBR, il faut s'attendre à une surprise, donc le retour d' "X-Factor"par PaD, je ne sais pas (sans compter que Monet St Croix serait convoitée par Brian Wood pour ses "X-Men"...). Moi, j'aimerai voir David rebondir ailleurs que chez les mutants (qui ont déjà beaucoup de séries).
On verra.
Et tu parles de X-Factor comme si cette série ne valait pas la peine d'être relaunchée, de toutes les séries qui vont être (re)lancées, c'est celle-ci qui le mérite le plus. Aussi, pendant un temps, Rhane est partie dans X-Force de Yost &Kyle et ça n'a pas empêché David de travailler.
Sam 28 Sep 2013 - 21:09
les autres pistes seraient X-corps (remember morrison) ou Heroes For Hire (mais j y crois pas car c est un projet de bendis.. qu il a pas le temps de faire mais...
J avoue que j aimerais pas mal qu il s attaque a une série avengers.. ca la distinguerait clairement des autres rienq ue par le style de PAD
J avoue que j aimerais pas mal qu il s attaque a une série avengers.. ca la distinguerait clairement des autres rienq ue par le style de PAD
- Mister BAdmin-Man
Sam 28 Sep 2013 - 23:23
C'est vrai, ça peut donner un bon truc dans le style de ce qu'avaient fait DNA sur GoG.fred le mallrat a écrit:les autres pistes seraient X-corps (remember morrison) ou Heroes For Hire (mais j y crois pas car c est un projet de bendis.. qu il a pas le temps de faire mais...
Mais je suis tellement attaché à X-Factor que ça me fait du mal d'admettre la fin de cette série. :mrgreen:
Mince PAD n'a pas le droit de partir !
Ça me rappelle l'acteur Pierre Brice qui se faisait lynché par ses fans s'il incarnait un autre rôle que celui de Winnetou. ^^
- AceMembre de Nextwave
Dim 29 Sep 2013 - 16:01
Mister B a écrit: tu parles de X-Factor comme si cette série ne valait pas la peine d'être relaunchée, de toutes les séries qui vont être (re)lancées, c'est celle-ci qui le mérite le plus. Aussi, pendant un temps, Rhane est partie dans X-Force de Yost &Kyle et ça n'a pas empêché David de travailler.
Je ne suis pas contre un relaunch d'X-FACTOR. Mais je souhaiterai simplement que ce soit un autre scénariste qui s'y colle, histoire d'injecter du sang frais dans cette série. Relancer une série avec le même auteur, c'est un peu tourner en rond ("j'arrête... Et puis non, en fait, j'arrête pas").
C'est DiGiandomenico.
C'est encore pire ! :?
fred le mallrat a écrit:es autres pistes seraient X-corps (remember morrison) ou Heroes For Hire (mais j y crois pas car c est un projet de bendis.. qu il a pas le temps de faire mais...
Encore une série "Avengers"?! On frôle déjà l'indigestion (et ça ne date pas du relaunch)...
C'est comme les mutants : c'est très bien de les avoir relancés comme ça a été fait avec "Marvel Now", mais attention à ne pas abuser.
HEROES FOR HIRE, ce serait sympa. Bendis voulait le faire, mais je pense qu'il ne pourra pas caser ça avec tout ce qu'il fait déjà(et il voulait Deodato Jr, qui était ok, or le dessinateur est maintenant collé aux NEW AVENGERS de Hickman, donc c'est cuit).
J'espère que Marvel osera, comme il ose relancer SHE-HULK (par Soule et Pulido : voilà un titre avec une équipe inattendue, qui fait envie).
- Mister BAdmin-Man
Dim 29 Sep 2013 - 16:06
On dirait que tu n'aimes pas "l'école italienne"des comics Ace ! ^^
Dim 29 Sep 2013 - 17:56
Encore une série "Avengers"?! On frôle déjà l'indigestion (et ça ne date pas du relaunch)...
C'est comme les mutants : c'est très bien de les avoir relancés comme ça a été fait avec "Marvel Now", mais attention à ne pas abuser.
Je le verrais bien sur..
ca veut pas dire une de plus. a mon avis certaines n ont pas un pitch ou un parti pris suffisamment fort pour exister...
J aurais bien vu un concept à la "new avengers"de bendis mais par PAD..
- BiggyMembre du Green Lantern Corps
Lun 30 Sep 2013 - 11:41
Mister B a écrit:Touchons du bois !
Oh que oui!!!!
- AceMembre de Nextwave
Ven 11 Oct 2013 - 18:12
C'est officiel : "X-Factor"a droit à son relaunch à partir de Janvier 2014 sous le titre de ALL-NEW X-FACTOR, avec PETER DAVID au scénario et CARMINE DI GIANDOMENICO aux dessins.
KRIS ANKA signe la couverture de ce "pilote".
KRIS ANKA signe la couverture de ce "pilote".
source : http://www.comicbookresources.com
Though the final issue of Marvel Comics' "X-Factor"recently landed in stores, the ending was one which was so open-ended, it's no surprise that acclaimed writer Peter David is set for another turn with the team that he's helmed in a number of incarnations.
With "X-Factor"#262, David brought his saga of X-Factor Investigations -- Jamie Madrox's motley crew of mutant detectives -- to a close, with Madrox and his wife Layla Miller set for a happy ending and wedded bliss after going through a Hell on Earth war, surviving futuristic mutant concentration camps, demonic possession and strange private investigator cases. Although Monet, Guido Carosella (previously Strong Guy, presently the new lord of Hell), Darwin, Banshee, Longshot and Rictor all got a chance to have their "X-Factor"arcs come to a close in the issue's leading up to the finale, it was Polaris' spotlight -- "X-Factor"#260 -- that left the series open to a continuation. And now, David, along with artist Carmine Di Giandomenico, is set to pick things up from that thread with "All-New X-Factor,"a new series launching as a part of All-New Marvel NOW! announced at New York Comic Con 2013.
"It picks up sort of directly after X-Factor #260,"Peter David told CBR about the series. "I dropped some reasonably obvious hints in that one as to what direction we were going."
So far, the corporate-sponsored team consists of Polaris and her half-brother Quicksilver, plus an intriguing wildcard who just saw his own solo series come to a close: The kinetically-charged Cajun, Gambit.
"I see him as something of a cynic, particularly in so far as Pietro is concerned,"David said of the mutant thief. "He doesn't trust anything Pietro says or does, which is either completely unfair or else totally reasonable, depending on your point of view."
However, just because Polaris, Quicksilver and Gambit are the only confirmed members of the team so far doesn't mean the team's roster will be limited to them.
"Just because we've only announced three members doesn't mean the team is staying at that number,"said David. "Over the first six issues, we will be bringing on three more members of the team."
That said, the writer was quick to mention that the newer members will be "no one you'd expect."One thing is for certain, though -- certain previous X-Factor members are off the table for now. During the writer's appearance in a recent X-POSITION to discuss the end of "X-Factor,"he mentioned that some of the team's roster have been spoken for.
"Someone is already making plans with Guido,"David said in September. "And I read somewhere that someone's already snapped up Monet."
The writer also noted that it's unlikely that he'll bring back Madrox or Layla in his next project. "At the moment, I'm happy to leave them as they are,"he said during X-POSITION. "I mean, I could easily write a book about their adventures on the farm, but it would likely bore the hell out of everyone except me."
Previous incarnations of David's X-Factor have had varying mission statements and settings -- his first was the government-sponsored mutant team with a roster that included Havok, Strong Guy, Madrox, Wolfsbane, Polaris and Quicksilver;the second centered on Madrox building X-Factor Investigations, a privately-run P.I. firm -- and "All-New X-Factor"once again puts a different spin on the constantly changing mutant team. Polaris' X-Factor has a corporate sponsorship, as company Serval Industries is backing the team and providing them with whatever they might need. It's a superhero team on retainer, if you will, which gives the team a fair amount of autonomy from the rest of the mutant groups populating the X-Universe. Although readers hadn't have heard of Serval until the company's mention in "X-Factor"#260, David made it clear that the trusted electronics, internet and weapons technology company has a large place in the Marvel U.
"They're a bit more of a modern take [on a company] in that they're into a vast variety of things,"David explained. "I'm sort of making them a cross between Stark Industries and Google in that they are a weapons maker, but also run an Internet search engine that's made them a ton of money. So they are heavily into corporate expansion, and X-Factor is one of the things they expand into.
"Let's be honest: most teams exist for the purpose of fighting bad guys,"he continued. "X-Factor, on the other hand, exists to serve the needs and requirements of Serval Industries. So that can wind up propelling them into some very unusual situations -- situations that they're not always comfortable with."
Polaris is stepping into a leadership role for "All-New X-Factor,"and while it's not the first time she's had to take the helm of a group, recent character developments have left her slightly unbalanced -- specifically her attempt at suicide by cop in "X-Factor"#260 which resulted in her fighting with Quicksilver and landing in jail, where Serval made her an offer to get the band back together, so to speak. David said Polaris' fragile mental state might end up being an issue, and will certainly lead readers to question her qualifications.
"Well, she's kind of nuts, so that can serve as a problem,"he said. "You will find yourself wondering whether she was chosen as the leader because they genuinely believe she's qualified, or because Serval was convinced that her delicate psychological nature would make it easier to control her."
Regardless, David is certainly set to extend his legacy with X-Factor. Asked about if "All-New X-Factor"is an evolution of the work he's done with the book so far rather than just a continuation, the writer had only one response:
"Can't it be both?"
"All-New X-Factor"#1 hits stores in January as a part of All-New Marvel NOW!
- BiggyMembre du Green Lantern Corps
Re: Marvel Now! : All-New X-Factor
Ven 11 Oct 2013 - 19:42
YES!!!
- AceMembre de Nextwave
Ven 1 Nov 2013 - 18:23
La couverture de ALL-NEW X-FACTOR #3 par KRIS ANKA - sortie en Mars 2014 :
- PipoEternel
Ven 1 Nov 2013 - 22:10
Quand une bonne, voir une excellente série s'arrête, je trouve ça très bien... il y a tellement de merdouilles qui durent jusqu'à l'overdose...
un relaunch de X-Factor avec une (presque) nouvelle compo ça sent bon et j'aime bien le look proposé....
un relaunch de X-Factor avec une (presque) nouvelle compo ça sent bon et j'aime bien le look proposé....
Lun 4 Nov 2013 - 22:19
scan du preview marvel
http://www.bleedingcool.com/2013/11/04/ ... -factor-1/
Polaris, Quicksilver, Gambit, Cypher, Warlock et Danger
- Mister BAdmin-Man
Mar 5 Nov 2013 - 12:52
Wouhou Gambit a abandonner son horrible cagoule !
- AceMembre de Nextwave
Mar 5 Nov 2013 - 15:00
Et la série a gagné un horrible dessinateur...
C'est pas de chance pour Peter David, qui mériterait mieux.
C'est pas de chance pour Peter David, qui mériterait mieux.
Jeu 14 Nov 2013 - 22:21
ALL-NEW X-FACTOR #3
PETER DAVID (W) • CARMINE DI GIANDOMENICO (A)
Cover by KRIS ANKA &JARED FLETCHER
Variant Cover by TBD
“Not Brand X”
• The All-New X-Factor is meant to help people…
• But one of their own has a secret.
• Hint: It’s Gambit.
32 PGS./Rated T+ …$3.99
- cercopithequeMembre de Stormwatch
Lun 2 Déc 2013 - 14:51
Moi j'adore di giandomenico mais j'ai pas lu de x-factor (à part le tome 1 en deluxe). Vu que c'est un relaunch, si je le lance dedans je vais comprendre ou je vais être paumé ?
Lun 9 Déc 2013 - 18:55
Lun 9 Déc 2013 - 18:58
Mer 21 Mai 2014 - 18:09
Jeu 2 Oct 2014 - 8:14
This isn’t a secret because I announced it back at Dragon*Con, but Bleeding Cool seems compelled to announce it incorrectly by stating that X-Factor is cancelled with #19.
Which is not true. It’s cancelled with #20.
Also for some reason Bleeding Cool is associating it with the fact that Quicksilver will be returning to the Avengers and that’s why the book is going away. No, it’s because not enough people are buying it. Which is exactly the reason they cancelled “Gambit” as well, so it’ll probably be a long time before he gets to star in another book.
All I did was write a book that got tons of positive write-ups. Which I guess is enough to encourage people to buy it when it comes out in trades, oblivious to the fact that books get cancelled when you do that. Whatever.
Me, I remember when Rich Johnston used to write to me for confirmation before running stuff. Apparently that’s no longer the case.
PAD
- Mister BAdmin-Man
Jeu 2 Oct 2014 - 10:49
Oui enfin quand on voit à quel point c'est moche et cher un single VO, je comprend que l'on privilégie le recueil !
Mais c'est vrai que ça m'attriste que cette nouvelle mouture n'ait pas tenu ! Enfin, espérons que cela ne démotive pas PAD pour entamer de nouveaux projets chez Marvel !
Mais c'est vrai que ça m'attriste que cette nouvelle mouture n'ait pas tenu ! Enfin, espérons que cela ne démotive pas PAD pour entamer de nouveaux projets chez Marvel !
- COMIXMembre de Nextwave
Dim 18 Jan 2015 - 13:58
Page 1 sur 2 • 1, 2