Projet OMAC
Ven 18 Aoû 2006 - 0:39
eh bien oui...
en fouillant par hasard sur comics-vf :
http://www.comicsvf.com/cgus/901.php
observez bien les couvertures et vous verrez le lien
- YaryanAgent du S.H.I.E.L.D.
Re: origines du projet OMAC (!)
Ven 18 Aoû 2006 - 0:58
Je n'ai pas compris pour ma part, mais ne t'inquiéte pas je suis un néophyte. ^^
Re: Projet OMAC
Ven 18 Aoû 2006 - 1:03
bah si tu veux en ce moment chez DC y'a un gros crossover qui pointe à l'horizon et dont le projet dit "OMAC" semble particulièrement important.
Les créatures du projet OMAC sont relativement semblables au héros de cette série oubliée des années 70...
Les créatures du projet OMAC sont relativement semblables au héros de cette série oubliée des années 70...
Ven 18 Aoû 2006 - 1:17
Ah ok merci de l'explication.
Le crossover dont tu parles est Infinite Crisis?
Le crossover dont tu parles est Infinite Crisis?
Ven 18 Aoû 2006 - 10:00
One-Man Army Corps (OMAC) was a superhero comic book created by Jack Kirby and published by DC Comics. Set in the near future ("the world that's coming"), OMAC was a corporate nobody named Buddy Blank who was changed by an A.I. satellite called Brother Eye into the super-powered OMAC.
OMAC worked for the Global Peace Agency, a group of faceless people who policed the entire world using pacifistic weapons. The world balance was too dangerous for large armies, so OMAC was used as the muscle for the Global Peace Agency.
OMAC lasted for eight issues of his own comic, which was cancelled before the current storyline was completed. Later, toward the end of Kamandi (after Kirby had left that title), OMAC was tied into the backstory, and shown to be Kamandi's grandfather. An OMAC back-up feature by Jim Starlin was started in issue #59, but the title was cancelled after the first appearance. It would later finally see print in Warlord, and a new back-up series would also appear in that title (#37-39, 42-47). OMAC made appearances as a guest alongside Superman in DC Comics Presents #61.
In 1991 OMAC was featured in a four-issue prestige format limited series by comic artist and writer John Byrne that tied up loose ends left from previous stories. John Byrne would later reuse OMAC in his third Generations mini-series.
Kirby had kept his run on OMAC well attuned to future events.
surprenant le nombre de points communs avec les OMAC's d'aujourd'hui...
OMAC worked for the Global Peace Agency, a group of faceless people who policed the entire world using pacifistic weapons. The world balance was too dangerous for large armies, so OMAC was used as the muscle for the Global Peace Agency.
OMAC lasted for eight issues of his own comic, which was cancelled before the current storyline was completed. Later, toward the end of Kamandi (after Kirby had left that title), OMAC was tied into the backstory, and shown to be Kamandi's grandfather. An OMAC back-up feature by Jim Starlin was started in issue #59, but the title was cancelled after the first appearance. It would later finally see print in Warlord, and a new back-up series would also appear in that title (#37-39, 42-47). OMAC made appearances as a guest alongside Superman in DC Comics Presents #61.
In 1991 OMAC was featured in a four-issue prestige format limited series by comic artist and writer John Byrne that tied up loose ends left from previous stories. John Byrne would later reuse OMAC in his third Generations mini-series.
Kirby had kept his run on OMAC well attuned to future events.
surprenant le nombre de points communs avec les OMAC's d'aujourd'hui...
Ven 18 Aoû 2006 - 10:52
Mais il me semblait qu'il avait déjà commencé Infinite Crisis
J'ai souvenir d'avoir vu un Album avec ce nom.
J'ai souvenir d'avoir vu un Album avec ce nom.
- SilenceSuper-héros débutant
Ven 18 Aoû 2006 - 11:56
Il y a le prélude en big book vol 1 qui est sortis. Ensuite ptetre tu l'as vu en vo...
Ven 18 Aoû 2006 - 13:41
Pitêtre en effet ^^, mais je pense plutot avoir vu le "Big Book: Infinite Crisis Prelude 1", la boutique dans laquelle je vais n'a pas de Comics en VO.
Re: origines du projet OMAC (!)
Ven 25 Aoû 2006 - 16:04
@man a écrit:eh bien oui...
Et oui on retrouve la fameuse crète
Ven 25 Aoû 2006 - 17:42
sans oublier le symbole et le nom...
c'est plus qu'une coincidence !!!
quelqu'un a t'il déjà lu ce comics qu'on en sache plus ???
c'est plus qu'une coincidence !!!
quelqu'un a t'il déjà lu ce comics qu'on en sache plus ???
Ven 25 Aoû 2006 - 23:39
@man a écrit:sans oublier le symbole et le nom...
...le satellite Brother eye aussi